Peruuttamisoikeus
Tilaajalla on oikeus peruuttaa verkkokaupan tilauksen yhteydessä syntyvä sopimus ilmoittamatta syytä. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän siitä, kun tavara on vastaanotettu. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan tulee ilmoittaa tilauksensa peruuttamisesta Tawast Bike Group Oy:lle kirjallisesti, esimerkiksi sähköpostilla. Tilauksen peruuttamisessa voi käyttää oheista lomaketta, mutta sitä ei vaadita.
Noutamatta jätetty paketti ei ole yhtä kuin peruutus. Jos lähetetyt tuotteet palautuvat Tawast Bike Group Oy:lle ilman asiakkaan ilmoitusta tilauksen peruuttamisesta tai palauttamisesta, vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta toimituksesta ja palautuksesta koituneet kulut täysimääräisinä.
Tawast Bike Group Oy, Takumäentie 1B, 13130 Hämeenlinna
010 319 2331
info@parolanpyorahuolto.fi
PERUUTUSLOMAKEPeruuttamisen vaikutukset
Jos asiakas peruuttaa tämän verkkokaupan tilauksen yhteydessä syntyneen sopimuksen, Tawast Bike Group Oy palauttaa kaikki tilaajalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (pois lukien mahdolliset lisäkustannukset siitä, että tilaaja on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Rahojen palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota tilaaja on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei tilaaja ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että tilaajalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Tawast Bike Group Oy voi pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes palautettavat tuotteet on vastaanotettu tai kunnes tilaaja on osoittanut lähettäänensä tavarat takaisin. Tilaajan on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne Tawast BIke Group OY:lle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos tilaaja on lähettänyt tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Tuotteet voi palauttaa omalla kustannuksella myös Parolan Pyörähuollon myymälään. Palautuksen mukaan on liitettävä kopio tilausvahvistuksesta. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti alkuperäisiin pakkauksiinsa.
Arvon aleneminen
Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä (tuotteeseen tutustuminen kotona). Asiakas on vastuussa arvon alenemisesta esimerkiksi seuraavissa tapauksissa:
- Huolimaton pakkaaminen palautusta varten
- Kaatumisesta tai väärinkäytöstä johtuva vaurio (polkupyörä)
- Käyttövirheestä johtuva vaurio tuotteessa
- Ohjeiden vastainen käyttökuntoon saattaminen
- Tuotteen ottaminen varsinaiseen käyttöön ja siitä johtuva kuluminen
Tawast Bike Group Oy voi pidättää asiakkaalle palautettavasta summasta palautetun tuotteen arvon alenemisesta johtuvat kustannukset.